Riikkanen:

Eilen sattui työpaikalla aikamoinen tapaus... Olen siis asiakaspalveluammatissa ja saan kuulla päivittäin mitä ihmeellisimpiä asioita. Kummallista, ettei aikuisilla ihmisillä ole käytöstapoja! Asiakkaaksi siis tuli nuori nainen, jolla oli mennyt a-laseista linssi rikki ja hän halusi, että linssi uusitaan takuuna. Juu, kyllä, mutta onkos kuittia? -Ei. Lasit on ostettu ainakin kaksi vuotta sitten, voitteko te velvoittaa asiakasta säilyttämään kuitin? Asiakas kiivastuu. - Kyllähän sen kuitin täytyisi olla mukana, koska a-laseja voi ostaa niin monesta paikasta jne, jne.. Aikamme siinä "väiteltyämme" asiakas on sitä mieltä, että voisi ostaa linssin itse. - Ok, katsotaanpas, mikä malli tämä on. Ikävä kyllä mallinnumero on kulunut pois, en voi tietää mikä malli on, joten linssejä ei voi tilata, sanon. - Oletteko tosissanne! Jos olette alan asiantuntija, miten on mahdollista, että ette tiedä mikä malli tämä on?! Olen aivan pöyristynyt... (heh, mietin, tässä sitä ollaan taas sopassa kaulaa myöten). - Niin, ei millään voi muistaa tuhansia mallinumeroita ulkoa sanon, mutta ei se kuulema asiakkaan mielestä ole millään mahdollista... Juups, tässä ote siis em. tilanteesta.. Ai niin, kaiken kruunasi lause: - Älä ota tätä henkilökohtaisesti. Olet asiakaspalveluammatissa ja sinun täytyy kuunnella asiakasta... Niinpä mietin, mutta onko niin, ettei asiakkaalla tarvitse olla käytöstapoja! ARGH! Tätä shaissee sitä saa sitten kuulla päivästä toiseen. Onneksi on niitä mukaviakin asiakkaita.

Vielä toinen tapaus tuli tässä mieleen,joka sattuin taannoin. Asiakas oli tulossa sukkamittaukseen. Ensimmäinen lause oli hänen suustaan: - palvele minua sitten hyvin, ettei tämä päivä mene pilalle! Köh, mietin ja marsimme "sukkakoppiin". Onneksi kaikki sujui hyvin ja sain asiakkaan "puolelleni" rupatellessamme niitä näitä. Taisi asiakas lähtiessään vielä kiitellä hyvästä palvelusta.

Notta tämmöstä oli ny syömellä:)