Kaisa:

Sain seuraavanlaisen viestin:

Osaan freteistä ruiskutettiin elohopeaa sisältävää rokotetta, osaan pelkkää elohopeaa, osaan rokotetta ilman elohopeaa ja osaan suolaliuosta. Tämän jälkeen kaikkiin fretteihin tartutettiin sikainfluenssavirus. Suurin osa freteistä kuoli. Osa freteistä jäi kitumaan 3 – 4 päivän ajaksi, jonka jälkeen ne lopetettiin.

Lähde: Euroopan lääkevirasto (EMEA/540835/2009, Liite 1)

Miksi on pitänyt tunkea vielä elohopeaa joukkoon?

Riikka:

Sattupa hassusti. Mulle muutama kk sitten tarjottiin mahdollisuutta pitää Kansalaisopiston kautta luento "ensimmäinen koirani". Innostuin aluksi asiasta, mutta sitten iski pupu pöksyyn ja kieltäydyin. Ehdotin, että kysyisivät paikallista eläinlääkäriä ja eläintenhoitajaa. Ovat nääs mukavia immeisiä... Nooh, asian olin jo unohtanut ja ajattelin vaan, että homma on hansakassa... Mutta kävin juuri äsken hetken mielijohteesta kyseisellä klinikalla. Mittasin Mantan painon ja ostin matolääkkeet. Siinä jo lähtöä tehdessän hoitaja sanoi, että  viitsisinköhän kysyä yhtä asiaa. Minä, että no mitä? Sitten hän sanoi, ettei eläinlääkäri pääsekään luennoimaan lähtisinkö minä hänen kaverikseen... Heh. Ajattelin, että jos tätä pestiä mulle näin kovasti tarjotaan, niin kai se on minun tarkoitus mennä sinne yleisön eteen pönöttämään. Ehkäpä minua ei jännitä niin kovasti koska on toinenkin siinä höpöttämässä... Siellä täytyisi osata sitten kolme tuntia puhua asiaa... KOIRISTA!!!!