Riikka&Co

Hyvää synttäriä Kaisalle!

Kaisa:
Olen pyrkinyt syömään viime aikoina hiukan kevyemmin. Vaikka rehellisesti sanottuna söisin mieluummin niin kuin ennenkin; kaakkumeja, keksejä, suklaata ja jäätelöä. Ja jos joku on minulle tarjonnut munkkia ja pizzaa, niin kyllä minä ne olen syönyt :) Minulla ei ole tarkkaa lopullista painotavoitetta, mutta ensimmäinehn etappi oli alle 60 kg. Ja tadaa! Tänä aamuna puntarille noustessani lukema oli 59,8 kg (eli muutaman kilon olen saanut heivattua pois). Siinäpä se sitten onkin, jos pääsee sopivaan lukemaan, että miten sen saa pidettyä. Joudun kaupassa kulkemaan aina silmälaput päässä. Nyt en ole ottanut rahaa mukaan, niin ei voi käydä kaupassa :) Kasvispohjaisella pöperöllä siis edelleen eteen päin. Pitää vaihtaa vähän lajikkeita. Alkaa tökkimään, kun syö 6 kg samaa omenalajiketta...

Käytiin tällä viikolla Lasnen kanssa keräämässä mansikoita. Päivän sato oli jo kerätty ja myyty. Miekkonen sanoi, että voitte pieniä marjoja kerätä. Ja tosiaan olivat pieniä! Kun mielessä olin ajatellut isoja mollukoita ja että sankollisen keräisi nopeasti, jotta pääsisi kotiin hoitamaan eläimiä. Vähän siis vain kerättiin ja iltasella leivoin sitten kakunpohjan, johon laitoin tuoreita mustikoita ja mansikoita.

Eilen minulla oli vapaapäivä. Kuitenkin oli lähdettävä Siiliin, kun oli hoidettavia asioita. Lassen työkaverilla on häät 14.8. Varasin samalle päivälle leikkaus- ja värjäysajan ja lauantaille kampauksentekoajan. Sitten kävin kukkakaupassa varaamassa kukkasia kampaukseen. Hyvinhän tuo aika kului, vaikka en päässytkään heti kotiin, kun ei busseja kulkenutkaan (ainakaan minun aikataululehtisen mukaan).

Nyt aamusella olisi tarkoitus pestä frettiläinen, kun joku joka ei ilmoittanut nimeään, haluaisi käydä katsomassa sellaista Har-Missa. Toimeen on siis tartuttava, jotta ehditään bussiin. Kotimatkalla onkin ahdasta, kun Riikka ja Tero tulee meille koirineen. Ja minun on ängettävä kyytiin Wabasson kanssa :) Lasse on tämän päivän työkaverinsa polttareissa. On kuulemma ohjelmaa riippuliidosta lähtien.

Onnittelut Kirsille nimipäivän johdosta!

Töissä:
Unohtuikin kertoa, että kun Lasne tuli nukkumaan yömyöhällä, niin se sanoi, että hänen mielestä ulkoa tulee sisälle tupakansavun haju. Unenpöpperössä siinä tuumailin, että tokkopa tuo haistaa mitään, kun nenä on tukossa allergian ja/tai flunssan vuoksi. Vedin ilmaa sisään, kun makkarissa oli ikkuna auki ja huone on samalla sivustalla kuin työhuonekin. Ei haissu tupakka. Mietin, että uskaltaako tässä nukkua vai ei. Ei kulunut pitkään, kun koirat roikkuivat olkkarin ikkunoissa ja elämöivät. Lasse kipitti katsomaan, näkyykö siellä mitään. Ei näkynyt.

Jos vielä laitan ihmetyksen aihetta. Meillä päin ammuskellaan harva se aamu. Välillä olen ollut vielä nukkumassa, kun pauke alkaa. Ja yksikin aamu, kun olin lenkillä, niin kuulosti siltä kuin ammuskelu olisi kuulunut suunilleen meidän pihasta. Johan siinä pahat ajatukset kävi mielessä, kun ei meillä ole aseitakaan. Olisivatko lähipellolla ammuskelleet. Mitä elikoita sitten jahtaavatkaan.

Ja hyvää syntymäpäivää myös Oivalle!