Kun aloitin työni optisena myyjänä minulle sanottiin, että odotas vaan kun rupeat tarkkailemaan ihmisten silmälaseja. Mietin silloin, että kuulostaapas hullulta.... mutta nyt huomaan, että hulluahan se onkin. Nimittäin nykyään huomaan kiinnittäväni huomiota ihmisten silmälaseihin. Miten ne on taivuteltu, istuvatko lasit hyvin, minkä merkkiset ne ovat jne.

Tässä männä viikolla sain itseni kiinni em. tilanteessa. Bussissa seisoi edessäni nainen ja olin melkein oksentaa, koska hänellä oli mustalla töhnällä varustetut nenätyynyt silmälaseissaan -yöks-. Voitte vain kuvitella millaisiin uskomattomiin näkyihin sitä työssäni törmään, koska hirmuisen moni asiakas ei välitä lasiensa puhtaudesta. Joskus kun huomautan asiakkaalle, että olisi varmaan aiheellista vaihtaa nenätyynyt koska ne  näyttävät keränneet niin paljon likaa.... niin asiakkaan reaktio saattaa olla, että ehhei sehän maksaa. Totta! Mikäpä tässä maailmassa olisi ilmaista?!

Televisiota katsellessanikin huomaan tarkkailevani esimerkiksi tv juontajien tai uutistenlukijoiden silmälaseja. Pohdin mikä merkki jne... Kummallista mutta totta:)

Lisäksi kun olen työskennellyt vuosikaudet asiakaspalveluammatissa, kiinnitän todella paljon huomiota muihin asiakaspalveluhenkilöihin. Kaupoissa jne huomaan tarkkailevani henkilökuntaa; ottivatko he minut huomioon astuessani liikkeeseen, onko asenne työhön positiivinen jne...

Siispä tarkkailkaapa hetki kanssaeläjinne silmälaseja... Voitte huomata mitä ihmeellisimpiä asioita...

(Olisikohan minun aika vaihtaa alaa...Heh heh!)